onsdag 27 augusti 2008

Body-for-LIFE

Då har jag utmanat mig själv att under de 12 kommande veckorna följa Body-for-LIFE`S kost och träningsprogram!



Jag ska äta 6(!) balanserade måltider varje dag och det ska finnas med någon protein och kolhydratkälla i varje mål. Vet inte hur jag ska lyckas äta 6 ggr/dag då jag nu äter 5ggr och redan nu känns det som om man inte gör annat än att äta :-)

Ska också träna 6ggr i veckan. Träningen ska vara mer intensiv nu då jag ska ta ut mig till max både när jag tränar på gymmet och när jag springer. I och med det behöver jag inte träna lika länge..max 46min i gymmet och 20min löpning. Har redan hunnit med 2 dagar och det känns i kroppen :-) Men det känns bra, har tränat alldeles för lätt på gymmet förut! Nu riktigt bränner det i musklerna när jag är på mina sista reps och det är mycket jobbigare såklart men det ska ju kännas att man tränar!

På söndag har jag både vilo och ätardag, behövs både för återhämtning och för att hålla motivationen uppe! För om man inte får äta något onyttigt alls under 12v så tror inte jag att jag skulle klara det. En gång i veckan är lagom!


Igår började jag på kickboxning, var rätt kul men taekwondo är roligare! Fick tänka annorlunda om rätt många saker t ex så ska man i taekwondon när man står i fightingställning inte stå med axlarna rakt fram utan snett pga att det blir en mindre träffyta..men i kickboxningen är det tvärtom vilket känns så fel! Men jag ska fortsätta då det trots allt är bra träning och sen är det kul att boxas och sparkas:-)
Vi var rätt många som var där ca 25st och mest killar...som alltid. Nästa träning är imorrn (torsdag) men då ska jag följa med syrran istället då hon ska börja på en nybörjarkurs i agility...och jag ska vara hjälpinstruktör! :-) Ska bli kul det med!
/Andrea

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Jaaa, kickboxning är jätteroligt. Med rätt tränare! :D Hoppas du blir ett litet muskelpaket nu efter detta! Kramar

Andrea sa...

Hej tjejen! Absolut..tränaren gör mycket:) Ska ge järnet nu så jag ska nog lyckas få lite mer muskler!;)