söndag 12 juli 2009

I form tillsammans

Jag har valt att gå med i Linda Fodors projekt "I form tillsammans". Vi ska fram till den 31 oktober nå de mål som vi satt upp.

Mitt mål är att gå ner mina sista envisa kilon så jag kommer under 60-sträcket. Väger nu 63,8kg efter en riktig svullarhelg så jag känner mig mer motiverad än någonsin att ta tag i det nu på allvar. Har redan gått ner ca 5kg och kommer i kläder som jag inte kunnat ha på ett tag, men för att toppa formen så ska de sista kilona bort!

Kommer att träna på som vanligt d.v.s. 4 pass på gymmet/v där jag delar upp kroppen i:

axlar och mage
bröst, triceps
rygg, biceps och mage
ben och vader

Utöver det utför jag 3ggr/v konditionsträning i form av löpning. Med medelintensiva pass på 8km och högintenisva intervall pass på ca 30 min (upp/nedvärmning).

Men kosten kommer att bli annorlunda. Vet att jag kan äta bättre så allt onyttigt kommer endast att ätas på lördagar och i rimlig mängd.
Kommer att äta som en kung på morgonen som en prins på dagen och som en tiggare på kvällen:) Portionsstrl pratar jag om nu:)

Kommer varje månad föra in mina resultat under "Formcheck" för då är det svårare att fuska! Ska försöka lägga in bilder också.

Då har jag startat och jag har 4,8 kg kvar till mitt mål på 59kg. Men framför allt vill jag må bra och det gör jag av träning och bra kost!

Nu kör vi!

Inga kommentarer: