tisdag 2 februari 2010

Ledig

Var ledig från skolan idag, egentligen var det "eget arbete" men sånna dagar brukar oftast bli just lediga dagar för mig :) Lite svårt att motivera mig till att sitta och plugga speciellt när solen skiner ute..då vill jag inte sitta inne! Så det blev en morgonpromenad på 1 1/2 timme med hundarna. Riktigt härligt när solen lyser så det glittrar i snön :)

Efter det så åkte jag och Jonas till gymmet för att jag skulle träna på att vara instruktör. Jag skulle visa hur han skulle träna axlar. Han var inte direkt motiverad att åka dit och hade sagt att längre än 1/2h skulle han inte vara där eftersom vi sen skulle åka och simma. Svettig skulle han heller absolut inte bli :) Haha men det gick rätt bra ändå tycker jag!

När vi kom till badhuset så simmade jag 60 längder. Man hinner tänka rätt mycket när man simmar där fram och tillbaka..det tar ju sin lilla tid :) Men det är skönt och avslappnande. Lite kul att se på de andra som simmar också...
Vissa far fram som riktiga valrossar och frustar och fnyser i vattnet, hit räknas framför allt herrar i övre medelåldern med en rejäl kagge. Andra (speciellt äldre tanter) simmar gärna 2 och 2 i bredd och tänker mer på att prata än på att ta sig framåt..dem får man simma om x antal gånger :)

Nu ska jag ta en frukt och sen packa för i morgon!

3 kommentarer:

Karin sa...

Haha! Känner igen det där om tanterna man måste simma om! =)

Elin sa...

Hej hopp!!! Hur mår du?? Jag väntar med spänning på ett nytt inlägg snart... du är lite seg i uppdateringen tycker jag =) Går de bra i skolan föresten? Kram kram

Andrea sa...

Karin - Haha ja simma är faktiskt inte så enkelt som man tror!:)

Elin - Hej!! Jag mår bra! Haha ja uppdateringen är inte den bästa alla gånger men nu har jag skrivit ett nytt inlägg:) Det går bra i skolan! Snart dags för dig att börja också:) Kram på dig!