söndag 4 maj 2008

1.2 mil avklarade!

Yes då har jag joggat 1.2 mil! Sprang i ett lugnt tempo med pulsen liggande mellan 150-165. Det kändes hur bra som helst hade lugnt kunnat springa längre :-) Men det var också det som var tanken att jag skulle hålla ett tempo som jag skulle kunna jogga länge i..lågintensiv träning med andra ord. Sen var det länge sen jag sprungit så långt så jag visste inte heller hur hårt jag skulle pressa mig själv så därför blev det en långsam start för det är inte så roligt att känna att man är totalt slut efter halva sträckan!
Men det var jättehärligt att springa..hade just regnat så det var friskt och svalt ute..fåglarna sjöng och det luktade vår :-) Hade med mig Charlie och Myntha också annars hade det varit lite tråkigt att springa själv. Det jag saknade var musik..gillar att träna till det och spelar man något rikigt bra så tar man i lite extra..nackdelen är ju att man inte hör om det kommer någon. Sprang på en skogsväg (Elin - du vet där vi red på Missan) en lång sträcka mitt ute i skogen..så skönt att känna att man är helt själv! Det är ett stort plus med att bo på landet..att man verkligen kan få vara själv om man vill det.


Har beställt nytt proteinpulver då mitt gamla tagit slut..det blev ett nytt märke och ny smak som jag hoppas är gott och bra! Har bytt från jordgubb till choklad:-) Finns här..http://www.gymgrossisten.com

Så de kosttillskott jag tar är...
Whey-80..protein
Omega 3
Mivitotal

Nu blir det att måla lite akvarell då jag har lite kvar från akvarellkursen som måste vara klart så jag får mina poäng..sen blir det lite packning då jag åker ner imorrn.
.
//Andrea

3 kommentarer:

Jeanette sa...

Va duktig du är! :D

Anonym sa...

den vägen är bra den! =)
själv så kanske ja orkar springa 1,2 km =)

Andrea sa...

jeanette - Åhh tack:)!!

elin - Ja det är en fin väg:) Haha men det ska vi ändra på eller hur?!