lördag 24 maj 2008

Lite sömn inatt..

så gissa vem som är trött nu :-)

Det hela började kl 18 igår med förfestande innan...

Grisfesten
som drog igång kl 19.. det blev spex och sittning ute..tyvärr så satt jag och Matilda på kanten då vi inte var snabba nog att komma ut till borden då det inte var någon bordsplacering. Tjejen på min högra sida klängde på sin pojkvän och killen på Matildas sida snackade skog hela tiden..så roligare bordsgrannar kunde man ju ha haft! Var på mellanfest hos min klasskompis Anna och sen blev det dans på lövad bana..hehe. Blev en del bugg och jag lyckades undvika att trampa någon på tårna, fick till och med höra att jag var väldigt bra att dansa med..där ser man! :-) Hade tänkt lämna festen tidigt..men det sprack ju! Drog mig hemåt runt 4 tiden och då skulle jag upp kl 07.30...

För då skulle jag vara funktionär på Lomma Cup, en av Europas största taekwondotävlingar! Var vid jurybordet (sprang med resultatlappar mellan domarna) och fick se alla matcher. Såååå sugen jag blev på att tävla..stämningen på och runt omkring mattorna är så häftig. Flera träningskompisar sa att jag absolut ska börja tävla..så vi får se :-) Blir efter sommaren i så fall! Fick se flera riktig bra matcher med väldigt duktiga tävlanden..

Ett klipp från förra årets lagtävling i Lomma Cup..
http://www.youtube.com/watch?v=tfrN0SMRr1I&feature=related

Träffade också en träningskompis mamma som också är funktionär, supertrevlig! Vi pratade en massa och hon undrade om jag ville komma hem till hennes familj och äta middag..det var första gången som jag träffade henne:-) Det är ju inte så vanligt! Men hon kommer från Irak och dom brukar vara mer öppna på det sättet. Idag kunde jag inte men imorrn ska jag nog dit :-)

Pratade faktiskt om det på utbytesstudentmötet som jag var på i måndags om hur andra ser på oss svenskar och de flesta tycker ju att vi är stela, tråkiga, punktliga och svåra att lära känna...låter ju inte så roligt! Så jag ska försöka att sticka ut lite sen när jag är i England:-)

Nej nu ska jag ta ut Myntha och sen se hur det går för Charlotte i Eurovision..efter det sova för imorrn ska jag iväg igen till taekwondotävlingen + att jag ska försöka gå iväg en sväng till Alnarp då det är Alnarpsdagen!


Fullt upp med andra ord :-)

/Andrea

Inga kommentarer: