fredag 21 november 2008

Dieten

Nu har jag börjat min minidiet och första dagen har gått bra! Har inte kännt mig nå hungrig alls och det går lätt att få i mig det jag ska äta. Många kommer garanterat att tycka att det jag gör nu är helt galet och konstigt men det är mitt val och som tur är inte deras :-)

Dieten går ut på att inta jordnötssmör och proteinpulver + olika tillskott. Jag hade inte gått på vilken diet som helst utan denna har en som själv tävlar i bodybildning och är personligtränare/kostrådgivare tipsat om. Har sett ett före och efter kort på en klient som under dessa 4v fått ett riktigt bra resultat. Han hade inte bara minskat inte i fettvikt utan också ökat i muskelmassa..vilket är en indikator på att muskelförlusten var obefintlig. Med många andra dieter så tappar man mycket muskelmassa vilket jag verkligen inte vill, för större muskler ökar förbränningen vilket gör det väldigt dumt att gå på någon dålig diet. Det enda som händer då är att man tappar vätska, muskelmassa och såklart en del fett..men grejen är den att när man sen slutar dieten kommer man lätt gå upp allt igen och ofta lite till..

Stryketräningen kommer att ligga på max 45min/pass för att förhindra muskelnedbrytning då det inte finns några kolhydrater i musklerna. Cardion kommer vara lågintensivt, så det blir en 5-7 morgonpromenader på 30-45min.
Eftersom jag styrketränar ganska hårt kommer jag även ha en kolhydratsuppladdning 36h varje vecka där jag laddar upp kroppen med kolhydrater för att ha kvar och öka muskelmassan under dieten.
.
Men detta kommer bli roligt att testa men jag vet att det kommer att bli tufft! Starten har gått och jag har 29 dagar kvar:-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

kämpa på! Jag håller på dig. hjälp vad sugen jag blir på att pröva jag också. Men jag får ge mig till tåls och pröva när jag kommit hem! =)Vi är tokiga du och jag!

Andrea sa...

Du får testa sen när du kommer hem om den visar sig vara bra!
Haha ja men ibland får man vara tokig! Vad tråkigt om alla skulle vara normala:)
Ge järnet nu!!