söndag 4 oktober 2009

I regn, blåst och lera...

avslutades denna agilitysäsong! När klockan ringde 07.00 och jag hörde regnet smattra mot fönstret så var det bara att bita ihop och masa mig ur sängen. Min klubbkompis från Lomma Brukshundklubb kom och hämtade mig och så började färden till Bjuv där tävlingen var.
.
Kom dit kl 09.00 och jag fick då vänta 4 1/2 timme innan mitt första lopp..tydligen så åker hon alltid liite för tidigt till alla tävlingar..fast det här var lite väl tidigt tyckte jag. Blev alltså en seg väntan i regn och blåst och på gräsplanen där banorna var så blev det rena lervällingen efter alla som gick/sprang där. Så Myntha och jag fick springa våra 2 lopp i lera..jippi :)
.
Diskade oss i första agilityloppet, på första hindret (!) men annars gick loppet klockrent. I sista hopploppet så gick vi nollade och kom 3:a..tog då sista pinnen i den klassen och blev uppflyttade till klass 3. WEEE :) Det var roligt att avsluta den här säsongen på det sättet trots vädret!!
.

Mattes ögonsten :)

Inga kommentarer: