torsdag 7 februari 2008

Ska det vara såhär?

Fick reda på att jag kuggade min "Växtplatsen"omtenta som jag skrev efter jul för ett tag sen..var endast 4 poäng ifrån godkänt. Surt såklart när man är så nära men det finns ju inget att göra åt det..men igår hörde jag av en kille som går i ettan att de sänkte godkänt gränsen på deras "växtplatsen" tenta från 60% till 50% eftersom tentan tydligen skulle vara ovanligt svår. Så från att många inte skulle ha klarat tentan klarade nu de flesta den. Tyckte att det verkade konstigt då min klass förra året skrev tentan och då klarade färre en hälften den..varför sänkte de inte då?
Samma kille visade mig sen "den ovanligt svåra tentan" och den är enligt oss helt likvärdig andra "växtplatsen" tentor som jag skrivit, förstår inte alls varför den skulle vara så mycket svårare. Vi tror att de sänkte gränsen bara för att det skulle se dåligt ut att så många skulle kugga på samma kurs igen...

Ska prata med den som är kursansvarig imorgon och se om jag kan få något vettigt svar på vilket sätt ettornas tenta skulle vara svårare...om jag inte får det går jag vidare till den som är programansvarig...
Låter kanske fånigt att man reagerar såhär men jag tycker att det ska vara lika för alla och att alla ska få samma möjligheter. Jag tror inte att jag på något sätt kan ändra så att dom även sänker godkänt gränsen på min omtenta men jag vill att dom ska veta vad jag tycker och att jag inte bara sväljer allt.
Nu håller jag i alla fall på att plugga för fullt då jag ska skriva min fjärde växtplatsen omtenta på onsdag...så jag vet vad jag ska göra dom kommande dagarna!
.
PLUGGA SOM F*N!

Inga kommentarer: