söndag 24 maj 2009

Agilitytävling i Dala-Floda

Klockan 05.45 gick jag upp imorse, faktiskt hyffsat pigg för att vara jag :) Men det är ju alltid lättare att gå upp om man vet att det är något roligt som man går upp för! Idag så var det roliga Agility. Var en klass 1 och 2 tävling så Myntha kunde starta i båda sina klasser men Charlie som är uppe i klass 3 i hoppklassen (finns både en hoppklass och en agilityklass och svårighetsgraderna på banorna är lättast i klass 1 och svårast i klass 3) fick köra ett officiellt lopp.

Myntha och jag har haft oflyt på de senaste tävlingarna vi varit på (lyckades dock på DM där vi kom tvåa i hennes strl klass medium). Hon är jätteduktig på träning men får inte ut det på tävling. Mycket pga att hon blev jagad av en annan hund inne på plan när vi tränade förut och det sitter fortfarande i:( Idag gick det bättre än tidigare gånger..var väldigt nära att vinna ena klassen men det märks att hon fortfarande är osäker.

I Charlies lopp fick vi fel och jag fattade inte var felet hade kommit så jag gick och frågade domaren efter loppet och då började hon med att försvarstal att jag fått fel för kontakt och att det skulle jag nog ha fått tidigare under loppet också och att jag fick hålla undan händerna i fortsättningen...ooookej..undrade bara var felet var och så får man nästan en utskällning..kanske vaknat på fel sida?!


Men summan av kardemuman är att jag är nöjd med min, Mynthas och Charlies insatser:)


Nästa tävling blir i Västerås på onsdag!

Inga kommentarer: