måndag 21 september 2009

Jag lever..nästan iaf :)

Har blivit jättedåligt uppdaterat på ett tag...all min lediga tid har under 2 veckor mest bestått av tentaplugg!

Redan 2v efter kursstart så skulle 300 sommarblommor och perenners latinska växtnamn tentas av. Det skulle alltså tryckas in på bara 2 veckor samtidigt som vi hade ett fullspäckat föreläsningsschema i skolan, ca 08.30-16.00. Vissa klarade det men inte jag..

Så idag skrev jag omtenta för perennerna och det borde ha gått vägen :) Kanske var det under mitt maratonsplugg igår, 08.00 - 01.30, som de sista osäkra växterna trycktes på plats.
Efter en sån helg + tentaskrivning idag så var jag totalt slut, sov 2 timmar när jag kom hem. Ska ut och springa en runda nu för att få lite energi och sen är det bara att ta itu med de 250 lignosernas (träd och buskar) latinska växtnamn. Har ju kommit efter en vecka i och med omtentan så det är bara att börja plugga igen! Ibland är det inte såååå roligt att vara student :(

Såhär går tentorna till:

Vi får olika knippen av växter som läraren har valt ut, idag var det 20st:
Utifrån knippet ska du veta vilken växt det är.


Du ska skriva släktnamnet, artnamnet och sortnamnet + svenska namnet,
tex Miscanthus sinensis `Gracillimus´, japanskt silvergräs (bilden)

Inte så pedagogiskt med sånna här tentor när man pluggar stenhårt på kort tid in namnen..är ju bara att vänta att man glömmer bort en hel del :/

Nej nu ska jag springa en 8km sen in och lägga in lite bilder på "formen" den som nu finns kvar efter några veckor med nästan obefintlig träning :(
.
Ut i löpspåret nu!

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Jag kan ju inte säga att jag är ett dugg avundsjuk. Men jag tror på dig och du fixar lignoserna galant! Kramar Jeanette

Andrea sa...

Haha ja ibland tycker jag att jag är galen för att jag utsätter mig för det här frivilligt:) Men du vet ju hur det är!
Det skulle vara skojigt att ses om du är hemma någon gång:)
Kramar