lördag 5 september 2009

Skåneland

Då var jag och Myntha tillbaka i Skåneland/Kaninland! Läser nu mitt tredje år till Trädgårdsingenjör och har redan börjat plugga massa trevliga latinska växtnamn. Känns konstig att vara tillbaka..allt är sig likt förutom att i stort sätt alla jag kände här är borta! Så det blir som att börja från början...

Står nu som 10:de reserv till Landskapsarkitektprogrammet i Uppsala..chansen finns att jag kommer in. Förra året så kom 19:de reserven in...men det gäller att ha tur! Men jag tror inte att jag kommer in.

Har också blivit uttagen till Hälsoutvecklarprogrammet..så den 25/9 ska jag till Uppsala och göra olika tester: muntligt, skriftligt och fysisk. Har varit över 200 sökande och av dessa har de valt ut 70st, så det känns ju kul att jag blev utvald iaf :) Sen är det ca 25 som blir antagna.
Vet inte alls vad jag gör om jag kommer in där..trädgårdsdesigner eller kostrådgivare/personligtränare. Är ju intresserad av båda!

Knepigt!

Inga kommentarer: