tisdag 22 september 2009

Jag vill..

börja träna taekwondo igen! Träffade på min gamla tkd-tränare i helgen och blev verkligen sugen på att ta upp det. Verkar som att det är en kille här i korridoren som är intresserad också så då blir det ju roligare om man är fler som tränar!

Bättre träning än kampsport finns inte (min åsikt:)

Du blir:
  • Smidig och vig
  • Får bättre kondition
  • Bättre koordination
  • Starkare (tränar en del styrka också)
  • Säkrare i dig själv (du vet att du kan försvara dig)

Grymt bra träning med andra ord!

2 kommentarer:

Elin sa...

Jag VILL också börja spela fotboll igen!! Nu blev jag allt lite avundsjuk på dig! ;)Kommer du ihåg när vi spelade när vi var små? =P
På fredag ses vi igen. Ska bli SÅ roligt. Jag skriver ut receptet på hälsobrödet, dinkelmuffins och piroegerna imorrn. :))

Andrea sa...

Ja fotboll är riktigt skoj:) Fick träningsvärk på de konstigaste ställen efteråt så det belastar ju lite andra muskler!
Haha ja inte glömmer jag våra fotbollsraster, så kul det var!!