måndag 2 november 2009

Aktiv studieflykt

Har hänt en hel del sen jag skrev sist..men har haft så mycket att göra att jag inte har hunnit skriva något. Har egentligen inte tid nu heller...men vad gör man inte för att slippa plugga på en tenta som man troligtvis kommer kugga rejält på. Blir bara nervös när jag sitter med den då jag märker att 250 lignoser är många att komma ihåg och när flera träd/buskar ser ungefär lika ut i bladen också gör inte saken lättare. Det som är jobbigt skjuter jag oftast upp så att det blir ännu jobbigare när jag verkligen måste ta tag i det..låter inte som någon bra strategi direkt :) Men ändå gör jag om det gång på gång..

Hade exkursion idag till stadsparken i Lund + Lunds Botan men efter 1h gav jag upp. För det blåste och småduggade så för att slippa bli ännu kallare än vad jag redan var så åkte jag hem för att tina upp. Nu 4h senare är jag varm! Tyckte inte att det var värt 4h i ruskväder för att gå runt och titta på träd..




Har iaf gått 2 veckor i Uppsala på min nya utbildning till Hälsoutvecklare och stormtrivs:) Härlig klass, bra lärare, intressanta föreläsningar..ja listan kan göra lång! Kommer alltså fortsätta i Uppsala och sluta på Alnarp. Är nere i Skåne en kortis nu för att avsluta kursen jag läser och skriva den sista tentan...sen är jag färdig här!
Ska bli sååå skönt att veta vad jag ska göra i 2år, de sista månaderna har jag velat fram och tillbaka och varit väldigt stressad över flera saker..men nu verkar allt falla på plats så jag kan få ordning på livet igen:)

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Grattis till valet!
Tråkigt samtidigt att du ska tillbaks hem. Trodde jag skulle få chansen att träffa dig nångång. Men hur lång tid är du kvar? Ska ner till mina föräldrar om 3-4 veckor är det tänkt så du kanske vill hitta på något då om du är kvar?
Lycka till med det nya programmet i alla fall och till tentan! :)
Kramar

Andrea sa...

Tack vännen:)
Har tyvärr redan åkt hem, skulle bara ner en sväng för att avsluta min kurs förut. Så det var jättetråkigt att vi inte kunde ses då!!
Men jag kan ju åka ner och hälsa på dig och du får gärna komma upp till mig:)
Kram kram