torsdag 28 januari 2010

Jag är stark!

Hade styrketräningsteori i skolan idag så hela dagen befann vi oss på gymmet..inte så tokigt att träna när man går i skolan :) Vi lärde oss att utföra olika axel och bicepsövningar korrekt! Många av övningarna har jag gjort innan men nu skulle man tex vrida upp handen i ett visst läge för att aktivera flera muskler o.s.v. Jättekul! Hur som haver så skulle vi utföra dessa övningar och då gjorde jag bl.a. hängande bicepslyft (jag hänger med armarna i en stång och drar mig sedan upp med hjälp av biceps) där jag klarade 4st. Fick höra att det var riktigt bra och det är ju roligt att höra att 7 års styrketräning har gett något resultat:) Förr kunde jag inte göra en enda!
.
Testade även på att göra dips. Där sänker man ner sig så att armågsleden är parallel med axelleden d.v.s. 90 grader. Dock är detta en tricepsövning eftersom du gör en extension i armågsleden:)
.

Klarade av att göra 4 st här med..men sen blev det för jobbigt! Hade aldrig gjort dips förut så det var en positiv överraskning att jag klarade av att göra så många:)

Nej nu är det sovdags!

Inga kommentarer: