söndag 27 april 2008

Det går framåt..

sakta men säkert! :-) Även om jag inte märker någon större skillnad så visar det ändå -4 på vågen. Så i långa loppet så har detta gett resultat och ett kvitto på att jag gör rätt! Äntligen hittat ett upplägg som passar mig då min kropp är rätt svårflörtad. Så på 4 veckor har jag gått ner ca 1kg i veckan..det bästa är egentligen att gå ner 0,5kg då man förlorar minst muskelmassa. Men men..

Såhär kan en vanlig dag se ut:
ca 08.00 Morronpromenad 1h
ca 09.00 Frukost: proteinrikt..oftast en omelett
ca 12.00 Lunch: grönsaker + någon proteinkälla
Kort promenad under lunchen 10min
ca 15.00 Mellanmål/ Middag: protein, grönsaker, kolhydrater innan träning
ca 18.00 Taekwondo (11/2h) eller gym (1h) efter det en lugn joggingrunda (30min)
ca 21.00 Kvällsmål: Protein, kolhydrater + någon frukt
Kort kvällspromenad 10-30min


Brukar köra med 3h mellan varje mål men innan träning blir det tidigare. Gymträning 1h efter matintag och konditionsträning 2h. Det för att maten vid konditionsträning inte ska ligga tung i magen utan lätt kunna gå ut och ge kroppen energi.

Idag har det blivit 3 1/2h ute med Myntha och har då varvat agilityträning med pluggande i pauserna..bra och effektivt :-) Nu ska jag iväg en sväng till gymmet och efter det jogga en runda..är så härligt väder ute! Sen tillbaka till plugget..har tenta imorrn...

Ska kanske tävla med Myntha första gången i Lund i slutet av Maj..får se om jag orkar för samma helg är det Grisfesten och en stor internationell taekwondotävling som jag ska vara funktionär på + att veckan efter är det redovisning på en stor uppgift och tenta. Får klura tills imorrn då det är sista anmälningsdagen.

Charlie..min agilityhund som är hemma..blev CollieSM vinnare i agility 2007. Så han är just nu bästa agilitycollien i Sverige :-)
.
Myntha..min blivande agilitystjärna! :-) Kan bli något, sa tränaren på agkursen. Så nu är det upp till mig att träna upp henne på bästa sätt!
.
Nej nu måste jag till gymmet så jag kommer hem och kan börja plugga..drar ut på det..:-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad fin Myntha har blivit! Och stor... Men det är väl kanske inte så konstigt ;)

Andrea sa...

tomas - Nu blir Myntha glad;) Fast hon är inte så stor ändå..runt 35cm i mankhöjd!:)