torsdag 3 april 2008

Ändra övningarna

Då är det dags att byta till nya övningar till mitt träningsprogram på gymmet. Har tränat flera månader på det jag har nu och jag har varit för bekväm av mig för att orka byta..
Det bästa är att byta var 3-4månad för att kroppen inte ska vänja sig vid övningarna och på så sätt få bättre resultat. Men jag kommer ha kvar mina basövningar.

Upplägget som jag kör nu:
1. Ben och mage
2. Axlar, biceps och triceps
3. Rygg, bröst och vader

Skulle vilja lägga upp det såhär:
1. Bröst, biceps
2. Framsida lår, vader + mage
3. Axlar, triceps
4. Rygg, baksida lår

Jag vill helst inte köra tre muskelgrupper på ett pass, inte heller köra biceps/triceps på samma dag. Kruxet med detta schema är att jag måste få in 2 taekwondo träningar också!
Skulle kunna se ut såhär..

Mån: Taekwondo
Tis: Gym + (agilitykurs)
Ons: Gym
Tors: Vilodag
Fre: Taekwondo
Lör: Gym
Sön: Gym

Blir ju inte lika långa pass på gymmet heller då jag inte tränar lika många muskelgrupper/pass...men jag borde också få in mer konditionsträning..då det är förbränningen jag är ute efter nu. Får då kompromissa och slå ihop ett gympass och lägga till ett löppass! Yes så får det bli:

Mån: Taekwondo
Tis: Gym + (agilitykurs)
Ons: Gym
Tors: Vilodag
Fre: Taekwondo
Lör: Löpning
Sön: Gym


Spikat och klart :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej..Jag är ganska smal nu :) vill säga att jag känner mig i strandform. Men jag vill ha muskler som fin grund så får ta och bygga och se var jag hamnar =) har som mål med mer muskler och sen gå ner i den fettprocent jag kan tänkas ha nu på ett ungefär :)
du då?

Anonym sa...

Din träning verkar vara en hel vetenskap. Jag tycker att du ska ta det lite lugnare och njuta lite mer. Våren är här!
Kram mamma

Anonym sa...

Hallå!

Till och med jag smyger runt på bloggen, måste ju kika lite vad du sysslar med haha. Själv har jag lagt om mitt träningsprogram nu. Kör 1. Triceps, axlar och mage och 2. Rygg bröst biceps. Egentligen skulle jag köra 3. Ben också men det är ju så förbannat tråkigt så jag tar bort några av benövningarna och så slänger jag in resten på de andra passen. Vill ändå inte växa så mycket i muskelmassa på benen, då måste jag ju köpa nya jeans :) Tips för fettförbränning är att ta CLA-kapslar.. Det minskar kroppens förmåga att lagra fett och ökar kroppens förbränning av fett vid träning. Samtidigt har den en muskeluppbyggande effekt. Bra va? Funderade på att köpa det själv men kom fram till att jag inte har så mycket fett att bränna haha. Kan ju tävla om vem som är i bäst form till sommarn! Länk till CLA: http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=629

Anonym sa...

Hej!
Det var jag som pratade med dig på Lantans soppa! Tycker din blogg verkar intressant. Har själv hållit på mycket med träning men sen jag flyttade ner till Alnarp har jag inte hittat nått br ställe att träna på! Var är du och tränar nån stanns? Eller kan du tipsa om nått bra gym i närheten. Har kollat in dom i Lomma men ej blivit nöjd!
Kram Gry

Andrea sa...

maria - Härligt:) Själv så strävar jag åt att minska i fett% till sommaren då jag byggt ett tag nu. Har väl hyffsad strandform, men den kan ju alltid bli bättre!

mamma - Hehe ja det kan man tycka ibland:) Lugnare vill jag nog inte ta det..då kryper det i benen! kram

peter - Jasså här smyger du runt utan att skriva något förens nu..hm. :) Bra att du har lagt om programmet och du fick ju träningsvärk så det visar ju att du aktiverar andra muskler..bra bra! Haha nä du behöver inte gå ner något i fett%..så det där med att tävla om vem som är i bäst form till sommaren har ju du redan vunnit..men jag har bättre kondis än dig:)Den får du jobba upp!

gry - Hejsan! Klart jag kommer ihåg dig:) Här i Lomma tränar jag vid Pilängshallen på Träningsvärket och Taekwondo. Det är ju inget toppengym och har inga pass men duger bra för 600kr/år:) Vad är du ute efter, gym eller pass? Kram kram

Anonym sa...

Andrea!!!!!
Du tränar ihjäl dig!
Du skulle må gott av att lugna ner dig lite.
Det finns annat här i livet. Tro mig!

Undertecknat en som har lång erfarenet.