torsdag 11 december 2008

Pysseldag

Har pysslat en del idag..tycker att det är kul bara jag kommer igång:)
Gjorde till och med två kransar (!), fast jag aldrig mer skulle göra det sen jag under två tidigare jular gjort alldeles för många. Sålde bl.a. till en julmarknad ett år och året innan var jag med i UF - ungföretagsamhet då jag och tre tjejer ur klassen hade ett "företag", där vi gjorde årstidsbetonade blomstergrejer. Yes, utbildad florist är jag:) Dock inget som jag sen ville jobba med..
Men att hålla på såhär är bara roligt och lagom mycket:) Börjar få lite julstämning nu..nice!:)

En av mina två kransar..tänk er själva att traska ut i skogen och hämta in gran, tall och enris för att sen binda ihop den. Tar tid och stickigt är det också..:) och jag gjorde 40 sånna själv en vinter..


En ljusdekoration, ett måste under julen:) Men denna är inte riktigt klar än ska in och köpa två Echeverior (växter) som jag ska ha med också.

Enkel men fin!



Tomtemus..:)

Inga kommentarer: