tisdag 2 december 2008

Regn

Usch vilket ruggit väder det är ute nu..bara kallt och regnit :( Var ute med hundarna på min morgonpromenad för ett tag sen och har fortfarande inte blivit varm.
Men ändå tur att det regnar idag och inte igår då Elin och jag red, hade inte varit roligt att rida ute i sånt här väder..
Dennis gick upp tidigt för att åka iväg och jobba imorse, stackarn! Kändes riktigt lyxigt att få ligga kvar och sova någon timme till, speciellt när det var så dåligt väder.



Dieten går bra 11 dagar är nu avklarade och 19 är kvar och visst märks det lite skillnad på dessa 11 dagar. Så det gör mig bara mer taggad att kämpa vidare:) och jordnötssmöret är fortfarande lika gott..haha.
- 2,6 kg visar vågen på fast då hade jag en hel del mat i magen när jag satte startvikten så - ca 2kg är nog mer rätt. Men det är ganska bra med -2kg på ca 1 1/2v, helst ska man gå ner 0,5 till 1kg i veckan för att minska risken att förlora muskelmassa.

En positiv sak med dieten är att jag har lärt mig att jag klarar mig bra på mindre portioner, vilket jag ska tänka på sen när jag slutar och börjar äta som "vanligt" igen. För även om man behöver mer energi när man tränar så finns det ju en gräns för hur mycket man bör äta då också:)

Nu ska jag räkna kemi!! Jippi

Inga kommentarer: