lördag 27 december 2008

Mellandagarna

Nu har jag inte hunnit blogga på några dagar..har varit så mycket inför julafton och sen har det blivit en del jobbande i hemtjänsten. Men nu så! :)
Känns inte så roligt alla gånger att jobba såhär vid jul eftersom det är några av de jag går till som är ensamma och är ledsna..:( Då känns det jobbigt!


Så det har hänt en del under den här veckan...har åkt till sthlm med Elin och varit "modell för en dag", jätteroligt även om jag blev nått tusen kronor fattigare..:)
Här är några av bilderna..




Julafton firades traditionsenligt hos mormor med familjen och kusinerna. Åkte dit lite tidigare för att hjälpa mormor innan alla de andra kom. Blev att göra sallad, duka, ta ut Tessie (mormors hund) m.m. Hade en jättemysig julafton men eftersom jag skulle upp och jobba kl 07 dagen efter så blev det sängen ganska tidig för mig.
.
Kost och träning har väl inte gått så bra nu under julen, har unnat mig en hel del. Men äter faktiskt inte så mycket som jag trodde att jag skulle göra..eftersom jag hållt mig undan allt vad godsaker heter under några veckor nu innan jul så har jag tappat suget efter det. Det smakade helt enkelt inte lika gott och jag kunde faktiskt vara utan det! Mår som allra bäst när jag äter bra och tränar, så varför inte göra det då?!:)
.
Nu har kickboxningen juluppehåll men innan dess så graderade jag mig. Kom 5min försent då det var så halt ute på vägarna så när jag kom in i salen så stod alla på led och såklart så vände sig alla om när jag råkade smälla igen dörren för hårt..bra första intryck på graderingen..jag som hade tänkt smyga in lite försiktigt! :) Vi var ca 15 st som gradera oss..och jag var enda tjejen..tråkigt att de är så få tjejer tränar där!
Graderingen höll på i ca 11/2 timme och under den tiden skulle vi visa upp olika slag och sparktekniker och veta den teoretiska bakgrunden om varför man tex skulle sparka på ett visst sätt. De kollade även konditionen och styrkan. Jag fixade bla dom 20 armhävningarna som jag skulle göra..:) För några år sen kunde jag knappt göra en! Men jag klarade graderingen och fick ett fint litet diplom som just nu pryder kylskåpet..haha.
Nu blir det alltså ingen kickboxning på någon vecka så det blir naturligt lite mindre träning..men gymmar gör jag! Körde axlar och triceps igår och det brände ganska rejält..bra pass!
.
Nu ska jag och syster in till Västerås och slås om alla reavaror! ;)
.
Ha en trevlig fortsättning på julen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina bilder!! du gör dig verkligen bra på bild! ha d! /Björn (Zitruz på TP)

Andrea sa...

Tack det var snällt sagt!