fredag 27 februari 2009

Morgonpromenader

Finns det något bättre sätt att starta dagen på än en promenad innan frukost?! Jag kan vara hur trött som helst när jag går upp men så fort jag knatat på en stund så blir jag mycket piggare och det känns skönt och uppfriskande att vara ute. Får en massa energi och det är härligt att starta dagen på ett sunt sätt!
Sen är ju morgonpromenader innan frukost riktigt bra för förbränningen.
.
Försöker gå morgonpromenader varje dag på ca 45min och tycker att det ger resultat! När man sen kommer in är det viktigt att få i sig en välbalanserad frukost så kroppen får den energi den behöver. För min del blir det oftast:

1dl fiberhavregrynsgröt
lite solrosfrön
mjölk
lingonsylt
ett kokt ägg

Då får jag i mig kolhydrater, protein och fett. Lingonsylten är hemmagjord så även om den innehåller en del socker så tycker jag att den ändå är nyttigare än alla tillsattser som finns i de köpta varianterna.

Frukosten är SÅ mycket godare efter att man har varit ute och rört på sig och det känns riktigt bra både för egen del men också för att hundarna får komma ut på en skön promenad! De vet att det är promenaddax när det märker att jag vaknat för då ger jag mig ut på en gång:)
.

Från en promenad försommaren 08 i Skåne. Visst är det fint:) Längtar till sommaren nu!

Ha det bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv ser jag fram emot härliga morgonjoggar i vår!

Andrea sa...

Ja morgonjogging kommer det också bli!:) Så skönt!