onsdag 16 januari 2008

Nattuggla


Yes då är dagens bravader avklarade och nu är det bara sängen som väntar..har varit en bra dag tycker jag! Började dagen med en morgonpromenix med Myntha på 30min..gick ju alltid 1h förut men det får minskas lite nu då jag måste prioritera sömnen..svårt att lära gamla nattugglor bättre läggdags tider :-) Sover nu oftast bara 6-7h varje natt och det håller inte, är trött om dagarna så jag presterar både sämre i skolan och på träningen. Men det ska ändras! Målet är att sova ca 9h/natt..men jag vet inte hur jag ska ha tid med det..det är så mycket som jag ska hinna med. Skolan, Myntha (promenader, agträning m.m.) träna för egen del och så allt pluggande. Vet egentligen inte vad jag donar med på kvällarna..går mest runt och skrotar..eller sitter här vid datorn :-) Sen går klockan av någon konstig anledning alltid snabbare på kvällen..

Gick 09.00 - 12.00 idag..ganska värdelösa föreläsningar. Har varit exjobbsinfo som inte har gett mig så mycket. Men nu har exjobbet startat och om 8 veckor ska allt vara klart och en muntlig presentation ska hållas. Det är så mycket man ska tänka på när man skriver arbetet, man får b la. inte använda bilder om inte upphovsmannen har gett tillstånd..så det får bli mycket egna bilder. Ska skriva om "Feng Shui" som är en kinesisk tankesätt om hur man skapar en bra miljö inne som ute så att energin blir positiv. Har ingen koll på vad det handlar om nu men det ska jag ändra på..ska bli kul!

Har också varit på skolbiblioteket på vikarieinfo idag då jag ska jobba extra där. Kan nog bli en hel del jobb och det är ju inte helt fel :-) Dom verkar riktigt trevliga där så det ska säkert bli roligt också! Fick tider redan på fredag, en 4 h så då får jag se hur det är.

Tränade taekwondo ikväll också, kul som alltid :-) Fast min ena sko har släppt lite i sulan så Lotta ska fixa den tills på fredag med karlssons klister! Dålig kvalité på dojjorna har ju bara använt dom 1 termin :-/
Blir nog lite ändringar i mitt träningsschema..istället för att gymma 3ggr/vecka och taekwondo 2ggr/vecka så blir det tvärt om istället. Känner att jag vill lägga ner mer tid på taekwondon..man blir bra på det man tränar..som man brukar säga:-)

Blir en sväng till agilitybanan i morgon...är "ledig" (tråkig föreläsing som jag inte ska gå på) så då vill jag träna henne. Ska hem en 2 veckor i februari och funderar på att anmäla oss till en agtävling i Köping. Ska höra om det är någon mer från hemma klubben som ska dit..alltid kul om man är ett gäng!
.
Stort grattis också till storebror som fyllde 23 igår! :-) Nu är det bara 7år kvar till 30..det närmar sig!

Nä nu är det dags för sängen! Natti

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjohoooo!!! Sömn e bra! =) Jag och Timo har anmält oss till agility kurs. ska bli skoj. Hare bra!
pusss