måndag 14 januari 2008

Vill att det ska vara sommar nu!

För då kör jag igång agilitysäsongen med hundarna. Ska bli spännande att börja tävla med Myntha (sheltien), hon har utvecklats mycket sen jag började träna henne för ett år sedan. Fast jag har inte tränat i så många tävlingslika situationer så jag vet inte hur hon kommer att reagera när det väl är dags med tanke på alla hundar och människor som är runt omkring. Men jag ska försöka vara med på så många träningstävlingar, inofficiella tävlingar (där räknas inte resultaten) som jag kan för att bygga på hennes självförtroende i dom situationerna :-)
Har varit upp till Lomma BK 4 dagar i rad nu och tränat och jag tycker att det går bättre och bättre. Jag känner verkligen att hon utvecklas vilket är jätteskoj :-) Bara vi kommer runt felfritt på en tävling så har vi goda chanser att placera oss bra för farten är det inge fel på!
Med Charlie (collien) ska jag försöka ta de sista pinnarna i Ag2 och Hopp2 så vi kommer upp i klass 3. Ska även försvara våran "Årets agilitycollie" titel som vi vann förra året på Collie SM som nu i år går av stapeln i Sthlm.
Agility är mycket av en färskvara tränar man inte på ett tag så tappar man en del. Jag är knappt hemma någoning och kan träna honom förutom på sommaren vilket är en stor nackdel.
Men det hindrade oss inte från att göra en bra tävlingssäsong 2007 :-)

Nehe nog med agilitysnack för den här gången. Kommer bli mer sen jag lovar:-)
Snart är det dags för taekwondo, så jag ska ta en macka och någon frukt innan så jag har lite NRJ i kroppen! Nu har träningsvärken från träningen i fredags försvunnit lite så nu ska jag väl inte vara så stel i benen. Längtar till träningen :-) Hoppas bara vi inte ska köra någon sparring (kamp 2&2), tycker inte det är så kul. Roligare när vi övar teknik!

Ska försöka lägga mig tidigare nu då jag vill sova minst 8h/natt. Funkar inte att sova 6-7h som jag gör nu. Det för att orka med all min träning och för att vara piggare så jag slipper somna på föreläsningarna...

Nej nu ska här laddas inför träningen!

Inga kommentarer: