torsdag 31 januari 2008

Skånsk vinter...

kan man inte ens kalla vinter snarare förlängd höst! Hatar de s.k. vintrarna här om de snöar någon dag så hinner man inte ens reagera innan det töat bort igen..men nu är det bara regn. Efter att ha bott här i ca 1 1/2 år så tycker jag inte om regn längre hehe..förut kunde de vara lite mysigt när det regna om man inte behövde gå ut..men de har ändrat sig på den fronten! Hemma så är det snö, snöade visst mkt igår så de till o med fick pulsa fram :-) Vill ha snö! Känns som om man blivit lurad på något sätt när det inte är en riktig vinter. Visst det är ju skönt att slippa gå till skolan då det kan vara halt, jag kan fortfarande springa ute här vilket inte skulle ha gått hemma...MEN..snön gör att det blir så mkt ljusare ute på kvällen, Myntha blir inte skitig så fort hon sätter tassarna ute..har man ingen snö så kan man inte bli lika glad när den försvinner igen och det blir vår :-) Ska ju hem om snart 2 veckor och då hoppas jag att snön är kvar..då ska de åkas skidor och tolkas efter Charlie. Kanske åka skridskor på Dalälven om det blir fin is.


Hm är lite trött på skåne nu faktiskt..fast det dröjer innan jag kan flytta upp igen då jag har hälften av utbildningen kvar..:/ Känns som om man kan det här..och jag vill testa på något nytt och börja jobba..skaffa egen lägenhet m.m. Får se var jag får jobb sen men det ska vara någonstans i mellansverige.

Nej nu ska jag ta och äta lunch..ska iväg och jobba på skolans bibliotek sen en 4h. Bra att ha ett litet extraknäck vid sidan av skolan :)

Hej då!

Inga kommentarer: