lördag 24 januari 2009

Spräckt trumhinna?

Då har jag lyckats att igen på kort tid dra på mig nått från kickboxningen. Tränade i torsdags och var då enda tjejen där..skulle väl gå ann om inte flera av killarna slår på precis som vanligt! Tycker de borde fatta att de får ta det lite lugnare och inte mosa på som de brukar..men icke. Inte ens när man säger ifrån. Fick ett hårt slag mot örat och på en gång kände jag att något var fel kändes ungefär som att jag fick vatten i örat..konstig känsla iaf.
Efter träningen så kändes det fortfarande inte bra. Har nu som ett lock för örat och om jag håller för näsan och försöker blåsa ut så hörs det som ett pysande ljud i örat...inte bra. Gör ont då och då + att jag har en jädrans huvudvärk.

Ringde till jourläkaren och hon sa att trumhinnan (som jag misstänkte) kunde vara spräckt och att jag skulle höra av mig igen om det blir sämre. Får hoppas att jag slipper det!

Eftersom jag nu på kort tid har fått höra med läkare dels detta med örat och så nacken som jag fick ont i (åkte till och med i och röntga den) så känns det faktiskt inte som att det är värt att fortsätta träna. Kickboxningen i sig är en jätterolig sport och superbra träning men det är de jag tränar med som gör den farlig ibland. Känns som det bara är en tidsfråga innan jag kommer där ifrån med ett blåöga, spräckt läpp eller något ännu värre. Blir så arg att några av killarna inte kan anpassa sig efter dom de kör emot. Jag är där för att träna inte för att bli helt på pucklad.

Läkaren jag ringde och pratade med sa att jag skulle ta det lugnt och inte anstränga örat med höga ljud då det är extra känsligt nu. Så nu missade jag min kompis Elins födelsedagsfest ikväll som jag verkligen ville gå på..hade varit superkul:( Fast samtidigt så är det nog bra att jag vilar örat..känner av det mer nu också. Läste på ett ställe om en kille som hade precis som jag d.v.s. som ett lock för örat och ett pysande ljud när man håller för näsan och blåser...hans trumhinna sprack sen. Får se om det händer mig med..

Suck..aja istället för att sitta här och tycka synd om mig själv så kan jag berätta en rolig sak...jag fick VG som slutbetyg i KemiA och på första uppdraget i KemiB fick jag MVG..wohooo!:)
.
Ska nu börja med uppdrag två! Kul lördagsnöje.

Inga kommentarer: