fredag 30 januari 2009

Det var det jag trodde..

Var hos läkaren idag och trumhinnan var mycket riktigt spräckt. För att ta reda på det skulle han såklart titta i örat och använda nått instrument och jag säger då det...FY VAD DET GJORDE ONT! Skulle lika gärna ha kunnat vara han som hade hål på den. Aja, fick ju reda på att den var spräckt i alla fall men nu gör det ännu ondare än vad det gjorde innan, usch!

Sen ska jag till sjukgymnasten på måndag för jag har lyckats vrida till ryggen..inte när jag tränade för en gångs skull utan när jag skulle vattna blommor:) och det högg till som bara den. Så nu kan jag inte böja mig ner utan att det gör ont. Kan vara en muskelbristning, kotförskjutning eller liknande..men vad det är får jag reda på efter undersökningen. Hm blir dyrt det här med alla mina läkarbesök!

2 kommentarer:

Petra021 sa...

Hej, trevlig blogg du har! jag har lite frågor till dig. jag vill gå ner i vikt och få snyggare kropp. Jag har gått ner nu 6 kg på ca 6 veckor har fått mkt muskler och gått ner i fett, men går inte ner så mkt som jag vill. Tränar ca 6-8 pass i veckan av aerobic och boxning. Har du nå tipps på något jag ska äta eller göra för att gå ner mera i vikt? Mvh Petra

Andrea sa...

Hej! Kul att du tycker det:)

Oj, det är svårt att säga då jag inte vet hur du äter och tränar..men först och främst grattis till viktminskningen!

Men jag tycker inte att du ska gå ner mer i vikt än 1kg i veckan! 0,5kg är bättre då du även sparar på muskelmassan. Går du ner för fort så förlorar du också en del muskler vilket inte är bra. Ju större muskler man har desto mer ökar förbränningen. Bättre att skynda mer långsamt för då kommer du ha så mycket lättare för att hålla din nya vikt längre fram.

Du tränar mycket! Tänk på att det är viktigt med vilodagar. Då återhämtar kroppen sig och byggs upp efter träningen. Blir det dåligt med vila så uteblir också resultaten.

Tränar du "riktig" boxning eller är det ett pass? Är det ett pass så antar jag att det är mest konditionsträning och lite styrka. Då tränar du mycket kondition. Jag tror på att variera kondition med styrketräning. Styrketräning gör att du får mer muskler och en fastare kropp (mer muskler ökar förbränningen och du går då lättare ner i vikt). Tycker att 3ggr/v styrka ca45min och 2ggr/v kondition ca 1h är lagom.

Vad gäller kosten vet jag ju inte hur du äter nu.
Men jag äter var 3:e timme (mindre mål men håller blodsockret på en jämn nivå)och 5mål om dagen, äter mer protein än kolhydrater -som jag valt att äta till frukost och runt träning.

Är det något mer du undrar över är det bara att fråga här eller skicka ett mail:)
andrea_86_86@hotmail.com

Mvh Andrea