onsdag 19 mars 2008

Uppsala

Igår så åkte jag och hälsade på Elin i Uppsala, var jättekul att ses och sen är vi lika kost och träningsintresserade båda två. Vi började kvällen med ett Afrodancepass på Kraftkällan som Sandra höll och det var verkligen annorlunda mot de jag brukar träna. Men det var skönt och avslappnande med medryckande trummusik :-) Sen skulle man skaka på både de ena o de andra..synd att det inte finns i Lomma! :-) Sen efteråt hade vi det mysigt hos Elin med tända ljus och frukt..kändes som ett bra slut på dagen!

Tidigare idag har vi simmat 40 längder..tänk att vi orkade gå upp halv 8 bara för att hinna med det. Men bara man kom i vattnet så är det ju hur skönt som helst! Tråkigt att jag inte har tid att simma oftare..man blir så härligt trött också efter att ha simmat...alldeles avslappnad :-)
Efter det blev det tåget hem och nu har jag precis varit ute en 45-are med hundarna, skönt att komma ut som alltid!

Nu har jag bestämt att börja ordentligt med kosten..träningen funkar men kosten släpar efter. Det svåra är ju att den här kosten måste jag hålla "resten av livet" för slutar jag går jag ju tillbaka till det jag åt innan och då kommer jag tillbaka till utgångsläget. Så det går inte att se det som något tillfälligt som jag sedan kan lägga ner utan detta måste jag hålla! Nu är det bara 2 1/2 månad kvar till sommaren och då vill jag i alla fall känna att jag har gjort det jag kunnat för att vara i så bra form som möjligt. Därför måste jag börja nu och inte skjuta upp det!

Det handlar mycket om vilja och självdiciplin. VILL jag verkligen det här och VILL jag lägga ner den tid och kraft som det tar? För har man inte viljan så kommer det aldrig att gå. Man måste också ha självdiciplin att orka ta sig iväg och träna fast man är trött o.s.v. att orka äta bra mat fast man är nere i en svacka. Då händer det lätt att man äter onyttigt bara för att man tycker så synd om sig själv..en morot duger inte lika bra då..konstigt nog:-)

Den här dagen har börjat bra och så kommer jag fortsätta nu! Ikväll blir det ett gympass på Xrsize, ben och mage står på schemat...:-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

inte ens lite påskgodis under påsken!? =)
Såg ditt mess men har glömt att svara! ja vi måste ses! ja ska messa tilbaka snart=)

Anonym sa...

du är grym tjejen!! håller på dig! det här ska vi klara! förväntar mig att få ett mezz imorrn om hur duktig du har varit ;) Nu gäller det!

Anonym sa...

Detta klarar du utmärkt vännen! Jag tror på dig!

Andrea sa...

elin- haha njaa det ser mörkt ut för påskgodiset det här året:) Jaa du får höra av dig när du kan ses!!

elin- Tack desamma:) Vi ska klara detta!! Messet kommer snart:)

jeanette- Tack tjejen!! Jag ska göra mitt allra bästa:) Du har ju också ett mål till sommaren, så vi får peppa varandra!