onsdag 5 mars 2008

Vikten av att ha morötter längst vägen

Mitt mål är ju att va i bra form till sommaren och minska i fett%...och att sen hålla detta. Det är ett bra mål..men det är långt till sommaren. Så på resan dit är det viktigt att ha några morötter längst vägen som gör att man håller i även när det känns tungt.

Mina morötter, t ex..
Köpa den goda..men dyra skinkan till morgonmackan
Nya kläder/träningskläder
Tatuering...skulle vara snyggt att ha en strax under naveln på ena sidan. Har varit lite fram och tillbaka men nu är jag lite inne på någon blomma av något slag och/eller en text. Inte de vanliga kinesiska tecknen som alla har utan hibreiska eller alviska..:-)

Det är lite skillnad mellan de olika sakerna men det ska det vara också..ju närmare mitt mål jag kommer desto mer kan jag unna mig!

Man kan också dela upp det stora målet i mindre delmål vilket gör att man inte förändrar allt på en gång utan ändrar en sak i taget. Ett delmål kan vara att man ska ändra lite på sina kostvanor...som att ha en godisdag veckan istället för flera, byta ut snabba mot långsamma kolhydrater m.m. Allt eftersom så bygger man på mer och mer och tillslut ändrat livsstil. För ändrar man allt på en gång så kan många tycka att det känns alldeles för jobbigt och inte orka med det...och vi vill ju lyckas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

håller med till fullt tjejen!! vad har du satt upp för morot längs vägen? ;)

Andrea sa...

Har lite olika morötter men det blir bla nya träningskläder..och kanske en tatuering till sommaren om jag har varit duktig fram tills dess:)