tisdag 4 mars 2008

Taggad till tusen med nya kostprogrammet!

Då har jag fått ett nytt kostprogram och det är en hel del förändringar sen mitt förra...

Med mitt första kostprogram ökade jag energiintaget (som var för lågt) så jag skulle kunna prestera bra på träningen. Det gjorde jag verkligen och orkade mer på gymmet...men ett ökat energiintag ledde också till att jag la på mig lite.

Det nya programmet kommer göra så jag får ett mindre energiintag något under det jag egentligen behöver för att orka med min träning. Jag kommer alltså äta mindre kalorier än vad kroppen behöver för att få igång fettförbränningen. En light deff kan man väl säga.


Träffade Sandra (dietisten) och Elin i Uppsala och där gjorde vi även en fett% mätning. Trodde att den skulle vara hög med den var faktiskt bra! Fett% ska ligga mellan 17-27% för att det ska vara normalt och jag låg på 23%. Målet är att få ner fett% mera! Viktigt att komma ihåg om man tränar mycket är att en fett% mätning ger en sannare bild av hur sund man egentligen är. Då vågen kan vara missvisande då muskler väger mer än fett! Smala personer kan också ha hög fett%, så alla smala är faktiskt inte särskilt sunda.

Nej nu ska jag ta och äta mellanmål och sen bär det av till gymmet!

Inga kommentarer: