torsdag 20 december 2007

Den ofrivillige vandraren...

Yes då har jag lyckats gå vilse på min morgonpromenad med hundarna..lite pinsamt faktiskt! Skulle följa en ny traktorväg upp i skogen där det håller på och avverkas, tyckte det skulle vara lite skoj att se var den ledde någonstans. Efter ett litet tag tog "vägen" slut och då var det tråkigt att gå tillbaka samma väg så jag tänkte att jag skulle gå ett tag till så jag kom till ett annat ställe jag brukar gå på. Traskade på bra och kom fram till telefonledningen som går mitt i skogen, där skulle jag sedan vända om för att ta mig till rätt ställe...men av någon konstig anledning..har bara att skylla på ett hemskt dåligt lokalsinne så vek jag av på fel sida om ledningen. Jag var såklart helt 100 på att jag gick rätt...fast efter ett tag tyckte jag att jag borde ha kommit fram...gick i ca 1 1/2h där i skogen och det var ganska snårigt och kuperat med stenar..så det var lite bökigt att ta sig fram. Tillslut kom jag ut på en åker och jag hade ingen aning om var jag befann mig någonstans. Knatade på tills jag kom fram till en väg och som tur var fanns där ett hus med en gubbe utanför som jag frågade om vägen...haha han måste ha trott att jag hade någon skruv lös gå där med 5 hundar och inte ha en aning om var jag är.. :-)
Men men han berättade hur jag skulle gå och 4 km senare var jag hemma igen. Så promenaden som skulle ha tagit 1h tog nästan 3h. Hundarna var trötta sen iaf och jag med :-)

Efter det blev det peppardegs tillverkning...usch vad degen är god..nästan så att degen är godare än de färdiga pepparkakorna :-)

För att göra en bra avslutning på dagen så sprang systeryster och jag en 5km runda. Det var härligt att pringa ute..att bara ha månen och snön (som det är väldigt lite av) som lyser upp. Kändes nästan lite magiskt att springa där i månskenet och snön glittrandes runt omkring oss.. :-)

Nej dags att gå och lägga sig ska till Uppsala i morgon och träffa en dietist och Elin som jag inte har träffat på jättelänge, ska bli jättekul!!

Kramelikram

Inga kommentarer: