fredag 7 december 2007

Skitsnack

Fy vad jag var arg efter taekwondon. Fattar inte att en tränare kan vara sådär...han brukar vara lite speciell men nu tog han verkligen priset! Han klankade ner på oss som tränade under hela passet...sa att vi var okoncentrerade, slappa, att vi inte ville lära oss, att han lika gärna kunde åka hem m.m. Han skulle b la. visa oss olika blockeringar och jag har alltid haft lite problem med koordinationen...flera olika rörelser och vridningar samtidigt...och det blev ju inte bättre för att han verkligen visade att han tyckte vi var totalt värdelösa!
Han sa också att klubben hade blivit mycket sämre för det var mer flamsigt och inte någon diciplin på passen, man får alltså inte skratta och ha kul utan man ska helt fokusera på taekwondon för det är en kampsport och ingen lekstuga...what! Man tränar ju för att det är roligt!
Han skulle platsa bra i militären. Ska prata med en annan som tränar där för såhär får han ju inte hålla på...klubben kan ju tappa folk på det.
Kan ju inte säga att jag tyckte träningen var rolig...jag betalar inte för att få höra hur värdelös jag är!
.
Aja, idag har vi haft muntlig redovisning på "Dagsskiss Material". Presentationen gick inte lysande direkt..hade inte förberett mig alls, men jag är nöjd med min plansch :-) Fick uppgiften igår så vi hade bara en dag på oss innan redovisningen.
.
Uppgiften gick ut på att vi skulle gestalta en komposition/installation som i uttryck förmedlar en tydlig stämning och karaktär. Vi skulle välja en huvudväxt som vi sedan skulle förtydliga och förstärka karaktären med genom andra material (sand, sten, betong, trä m.m.). Samspelet mellan färg, form och struktur hade en avgörande betydelse.
.
Det skulle vi sedan redovisa med en enkel plan, ett snitt eller ett perspektiv som illustrerar samspelet mellan de olika materialen. Man skulle ge kompositionen en passande rubrik, specificera alla material och växter. Samt i vilket sammanhang som kompositionen är tänkt för.
.
Kul va?! :-) Det var väldigt skoj men började lite sent med uppgiften...som vanligt...så jag satt uppe till kl 02.00. Datorn strulade när jag skulle scanna och skriva ut bilderna så det tog extra lång tid..blir tokig när datorn krångar och såklart ska det hända när jag är dötrött och har ett arbete att göra. Så det blev 5 timmars sömn inatt.. :-(
.
Så jag ska faktiskt lägga mig nu!! Lovely
Natti natti

Inga kommentarer: