söndag 23 december 2007

Dan före dopparedan


Idag har det fixats och donats en hel del..det har städats, gjorts julgodis, slagits in paket och snart ska granen kläs. Med andra ord riktigt julstök är det här hemma! :-)

Var ju och träffade dietisten i fredags. Hon var jättetrevlig och jag fick massa energi av att bara prata med henne :-) Det var väldigt intressant att höra vad hon hade att säga om mina mat och träningsvanor. Blev lite nervös först när hon kollade igenom min matdagbok som jag fört nu under några dagar och säger -Oj, du äter mycket! Hon skrattade och säger att om hon skulle ha läst mitt matschema utan att ha sett mig hade hon förväntat sig en större person eftersom det var rätt mycket mat som intogs under en dag. Men hon sa att det var jättebra för jag behövde den energin då min träning tar så mycket. Då kände jag mig lättad för jag har alltid trott att jag äter alldeles för mycket:-) Hon sa också att jag redan nu äter riktigt bra men att det fanns en del att ändra på, speciellt mina mattider.

Nu ska hon lägga upp ett kostschema som gör att jag kommer att få ut maximalt av min träning och kanske gå ner lite i vikt (hon tyckte inte att jag behövde gå ner ett hg..men där håller jag inte riktigt med). Det kommer att bli spännande att se hur hon har lagt upp det då jag vet att det är kosten som spökar när jag inte har fått de resultat som jag vill ha.
Men det kommer jag börja med den 2/1 för hon tyckte att jag skulle unna mig att äta vad jag ville nu under julen :-) Kommer bli peppande också att följa ett kostupplägg som bara är till för mig efter mina förutsättningar!

Sen efter det så träffade jag Elin, var jätteroligt att ses!! Vi är lika intresserade av kost och hälsa båda två så det blev mycket prat om det :-) Hon har också sen tidigare ett kost och träningsschema och för henne har det gått jättebra, tycker jag i alla fall :-) Måste försöka ses en gång till innan jag åker ner igen!

Har varit på Nautilus här i Sala 2 ggr nu och det kostar mig 40kr/gång..så det gäller att träna effektivt..åker jag dit så försöker jag träna halva kroppen och köra riktigt tufft..vilket har resulterat i träningsvärk :-) Åker dit med brorsan, är riktigt skoj att ha någon att träna med!!

Nej nu ska jag ut med syster och hundar! Ska bli skönt att komma ut innan det blir in att sätta sig för att slå in de sista julklapparna..kanske ska jag försöka mig på nåra rimm också...:-) Aja får se...brukar inte vara så lysande på det!


En riktigt god fortsättning på kvällen! :-)

Inga kommentarer: