onsdag 12 december 2007

Snart dags...

att åka hem! Ska bli sååå skönt :-) Då är allt avklarat..Designuppgiften är klar och inlämnad, graderingen till taekwondon är över! Då ska jag bara ta det lugnt..eller nej det går ju inte har en omtenta att plugga på...wath the häck det går med glögg och pepparkakor :-)

Idag har vi varit i växthuset och jobbat med växtväggen. Vi har satt växterna i fickorna..så resultatet kommer bli ungefär såhär senare, fast vi har mer variation på växter på våran växtvägg än vad den här bilden har. Så snyggt!


Efter det hem och tina upp lite innan jag vågade mig ut igen på en joggingtur, hade byltat på mig både underställ och två tunna jackor så jag klarade mig rätt bra :-) Nu blev det en runda på ca 5 km och det kändes riktigt bra, tog ca 28 min denna gång. Det är så härligt när man känner att det känns så lätt och att man har krafter kvar när man sprungit klart! Tycker bäst om att springa när det är mörk, då är det inte så många ute och man känner sig mer själv.
Tycker att löpning är en riktigt bra motion, man kommer ut, Myntha kommer ut, ( annars om jag gymmar eller tränar taekwondo så måste jag ta ut henne sen..så jag slår två flugor i en smäll) bra avkoppling..jag rensar huvudet när jag springer och jag blir piggare! Med andra ord löpning är bra på många sätt :-)
Usch, är gradering på Taekwondon på fredag..har inte haft tid att träna till den. Blir både praktiskt och teoretiskt prov och sen på kvällen bär det av till Lomma krog där vi ska äta god mat sjunga kareoke och få reda på om man klarade graderingen eller inte.
Det här ska jag kunna:

9 gup - gult bälte

Teori: Taekwondons ursprung. Kunna räkna till tio på koreanska.
Kommando: Charyot, Khung-Ne, Chawo Yangwo, Chombi, Gibon Chombi, Shijak, Kaljeo, Keso, Keuman och Tiro dora
Ställningar: Charyot Seogi, Moa Seogi, Pyonhi Seogi, Joochom Seogi, Ap Seogi,
Ap Koobi
Sparkar: Ap Chagi, Pitt-chagi och Pall Ollyo Gi
Slag: Momtong Jireugi
Blockeringar: Momtong An Makki och Arae Hechyo Makki
.
Nähe det här går inte..tillbaka till plugget...men först Heros..fy vad dålig jag är på att plugga! Illa!

Inga kommentarer: