lördag 15 december 2007

Julbord och Gradering

I torsdags var Karin och jag på julbord i huset brevid :-) Det var lantmästarna som hade fixat allt och det var verkligen skoj! Blev faktiskt imponerad av all mat de hade gjort..köttbullar, jansson, skinka, lax, revbensspjäll, prinskorv...ja you name it. Var kalas gott..gillar att kunna plocka lite av varje men det blev mest jansson och framför allt köttbullar som alltid har varit nr1 på julbordet. Det är ju inte för inte som jag har rekordet på köttbullsätning på julafton hos mormor..hehe dock var det flera år sen nu jag kom upp i det antalet :-)
Efter julbordet gick jag, M, B och L ut på promenad, skönt att gå efter att man suttit still så länge och efter all maten man ätit!


Sen var jag dum att sitta uppe till kl 04.00 och plugga..hade inte alls tänkt sitta så länge men jag kom in i ett sånt flyt så jag kunde inte sluta. Hade jag gjort det så hade det varit svårare att komma igång sen. Så det är kanske onödigt att säga att jag var väääldigt trött igår... och det var ju lyckat eftersom jag hade graderingen till taekwondon och behövde vara pigg. Så jag sov faktiskt någon timme när jag kom hem från skolan (brukar aldrig kunna sova på dagarna annars..men nu var jag trött!) Kändes lite bättre sen som tur var!

Garderingen gick till såhär:
Först en tuff uppvärmning, efter det stretching. Båda delarna kollade tränarna på hur bra kondition man hade, hur vig man var o.s.v. Så allt ingick i graderingen. Under uppvärmningen hade vi också muntligt förhör på olika koreanska ord, sparkar, slag m.m.
Sen blev det lite sparring två och två för att visa vad vi hade lärt oss..blev någon träffad så fick den göra x antal armhävningar. Som avslutning ställde vi upp oss på led och visade upp de sparkar som vi hade lärt oss mot mitslar. Sen fick vi reda på om vi hade klarat oss eller inte och jag kan nu säga att jag är en stolt ägare till ett gult bälte. Jippi
De sa att jag hade kunnat gradera mig direkt upp till grönt om jag hade velat..hade väl varit roligt men det är rätt skönt att gå långsamt framåt.

Till kl 21.oo var vi sedan på Lomma krog och åt pizza..har inte ätit pizza på jag vet inte hur länge och jag hade inte ätit det om de inte redan hade beställt en åt mig...usch kändes inge bra och äta det heller. Det är nackdelen med att vara intresserad av kost och hälsa man kan inte äta något utan att tänka på hur nyttigt/onyttligt det är och få dåligt samvete om man äter något mindre bra. Blev en del kareoke och hör och häpna jag och några till var upp och sjöng! Hade inte tänkt vara kvar så länge men så blev det ju sen inte riktigt...av någon anledning så hamnade vi i huset brevid där jag bor på efterfest. Men kl 04.30 hoppa jag i säng och somnade så fort huvudet nuddade kudden :-) Det är i alla fall ett skönt gäng som tränar taekwondo!

Nu ska jag iväg och träna Agility och sen hinna iväg till gymmet innan de stänger!

Inga kommentarer: