torsdag 22 november 2007

Agility!

Hej hopp!
Idag ringde klockan 06.00 och fy vad trött jag var då, frös lite, var sååå varmt och skönt i sängen och mörkt och kallt ute..sånna mornar är inte roliga!
Men jag kom upp fast jag det tog ett litet tag och sen var det bara att traska ut på morgonpromenaden, blev faktiskt piggare då! Fast det hindrade inte att jag var nära att somna på föreläsningen imorse :-) Det är en sån dum sal vi sitter i då, sitter som i en biosalong i mjuka sköna stolar, det är nedsläckt och har man då en föreläsare som maler på om rätt ointressanta saker så är det inte så lätt att hålla sig vaken!


Har i alla fall tränat Agility med Myntha idag så vi joggade till klubbstugan tränade en stund och sen joggades det tillbaka. Agilityn gick bra fast hon var ganska okoncentrerad stundtals då det var någon fågel som lät som hon absolut skulle hålla utkik efter (hon gillar att jaga fåglar). Men annars var hon jätteduktig, ska börja tävla till nästa år då vi äntligen tar gungan och säcken:-)

Längtar till sommaren då agilitysäsongen är i full gång för då ska jag ut på tävlingsbanorna med både Myntha och Charlie (familjens ena collie som bor kvar hemma). Charlie har jag tävlat med i 3 år och vi tävlar i klass II snart uppe i klass III. (Man kan säga att klass I är nybörjarklassen, klass III elitklassen och klass II ligger emellan dom.) Vi vann även CollieSM i Agility 2007, så Charlie är just nu Sveriges bästa agilitycollie :-)

Här är ett foto från en agilitytävling i Fagersta förra året, vi kom trea i detta loppet om jag inte minns fel!




Lägger upp en video med Jenny Damm och Elvis från VM 2006. Jenny är en jätteduktig handler och jag är väldigt glad att jag gått kurs för henne och ska absolut göra det igen om jag får möjlighet! Hon vann VM 2001 med sin andra BC Lotus.



Här är en video med Sarah Lorentzen och Simic som vann VM 2006 med det här loppet! Går klockrent..det ser väldigt enkelt ut men det ligger år av träning bakom dessa lopp...




Oj nu blev det mycket agilitysnack..men det är något jag verkligen brinner för även om det är lågsäsong nu. Men det gäller att underhålla det vi byggt upp så vi tränar lite grann, annars brukar det bli en 2 -3 ggr i veckan!

Nähe sovdags tror jag absolut det är nu!


Natti!

Inga kommentarer: