lördag 3 november 2007

Vägen mot toppformen startar här!

Då är det dags att ta mig själv i kragen och sätta upp ordenliga träningsmål har varit lite si och så med det innan. Bloggen kommer bli som en träningsdagbok där jag skriver in hur jag tränat, ätit och en dag i veckan mina resultat. Men jag kommer nog klämma in en del annat som händer också :-)

MINA MÅL
Ner till 58kg innan jul..och för att klara det måste jag:

Äta nyttigare (mer frukt och grönsaker)
Gym 3 dagar i veckan och taekwondo 2 dagar
Mer vardagsmotion
Sluta med godis, kakor och annat onyttigt fram till jul (bara 7 veckor så det ska jag klara!) fast jag är en sån godisgris :-)

TRÄNINGSSCHEMA (med risk för ändringar)
Måndag: Taekwondo 1 1/2 h
Tisdag: Vilodag
Onsdag : Gym
Torsdag: Vilodag
Fredag: Taekwondo 1 1/2 h (ibland kör jag dubbelt pass så då blir det 3h)
Lördag: Gym
Söndag: Gym

Varje dag: Utöver mina pass så går jag morgonpromenader "varje" morgon på 1h och allt som allt blir det ungefär 2-3 h traskandes per dag (har man hund så kommer man ut :-)

MATSCHEMA
Frukost: Fibergröt med solrosfrön, sesamfrön och psylliumfrön, till det lingonsylt och lättmjölk.
Mellanmål: Frukt eller fullkornsmacka
Lunch: Vanlig husmanskost :-)
Mellanmål: Frukt eller fullkornsmacka
Middag: Magert kött med sallad
Kvällsmål: Frukt

Allt kommer att dra igång på Måndag, ny vecka nya tag :-) Är hemma nu också och då kan jag inte träna som jag ska och sen unnar jag mig att äta en del onyttigt också!

"Ingenting är omöjligt - bara olika svårt"



Inga kommentarer: