onsdag 7 november 2007

Då har jag lyckats sparka sönder cykeln...

Oj vad trött jag är hade lungt kunnat gå och lagt mig redan kl 18.00 idag men har man tenta på måndag och en liten vovve som vill gå ut så funkar ju inte riktigt det.
Är ledig på fredag så då får jag sova ut lite i alla fall..eller ledig är ju inte rätta ordet kommer att få plugga järnet då jag som vanligt börjar plugga på tentan alldeles för sent..:-(

Blev såklart morgonpromenix även denna morgon..och nu regnade det större delen av promenaden..då tog det emot lite att gå ut i mörkret! Men jag har ju regnkläder och stövlar så det funkade rätt bra ändå :-)

Och nu till dagens största händelse...Andrea sparkade sönder sin cykel! Hade lite bråttom till skolan efter lunch och ett löv hade fastnat mellan själva hjulet och stänkskyddet på framdäcket..så jag försökte sparka bort det (har funkat förut!) men sparkade fel och slog sönder några ekrar istället..så idiotiskt! Då var det bara att vända och traska tillbaka med cykeln och ringa "cykelfixarn" så han lagade den faktiskt samma dag för 200kr. Han frågade vad jag hade gjort med cykeln för det vanligaste brukar vara att ekrarna går av på bakhjulet..så det var bara att berätta den pinsamma historien..och han fick ett gott skratt i alla fall..kul att man kan glädja någon annan!
Så lätt kan man alltså bli av med 200kr...och det här gör jag aldrig om igen!

Kort summering av dagen:

Träning:
Gym: Lår bak/framsida och mage, 50 min

Mat:
Hyffsat bra fast även denna dag missade jag middan...aj aj!

Nu knackar John Blund mig på axeln och tycker att jag ska gå och lägga mig (har gjort det ett bra tag nu) så då är det lika bra att göra det:-)

Sov så gott!

Inga kommentarer: