måndag 12 november 2007

Hurra..jag klarade tentan!!

Skrev ju min tenta imorse och när jag lämnade växthuset (hade tenta på exotiska växter) så kändes det inte som att jag hade klarat den. Jag visste med mig att jag hade ett irriterande fel på en växt som jag skrev något annat namn på fast jag visste vad den hette...dumt va? Så jag var rädd att den växten skulle göra att jag inte klarade det..hade varit typisk mig!
Men icke, K ringde och berättade att vi båda hade klarat oss..oj vad glad jag blev då! Bästa nyheten på länge :-) för då slapp jag sitta och plugga hela veckan och till helgen!
P.g.a tentan har det blivit lite dåligt uppdaterat under helgen men jag har inte hunnit träna något förutom lugn morgonjogging på lördagen och alla promenader.

För att fira det så blev det storstädning av mitt rum, väldigt behövligt! För då kände jag mig pigg och glad och kunde ta tag i det...annars hade jag varit rätt deppig och då orkar man inte utföra sånna stora projekt :-) Så nu har jag väldigt fint i mitt lilla rum, hall och toalett!

Dagens träning idag blev:
Promenad 1h
Promenad 45 min
Taekwondo 1 1/2 h
Kvällspromenix 20 min

Måste säga att taekwondo är jätterolig och väldigt bra träning! Tränar både styrka, kondition, koordination och smidighet.
På dagens pass hade vi en rätt jobbig uppvärmning körde olika stafetter och uthållighetsträning. Sen tränade vi två och två på att sparka mot mitslar..finns många olika varianter där :-)
Tränade också på att parera slag, fälla sin motståndare och hur man tar ett bra strypgrepp (!) om man skulle bli angripen av någon. Så detta är bara till för självförsvar! :-) Mormor blev lite orolig när jag berättade vad vi fick göra..tyckte att jag hade konstiga ideér om vad som är roligt, haha.
Man får räkna med en del blåmärken det måste ju kännas att man tränar... :-)




Har ätit ganska bra idag..

Frukost: Gröt
Mellanmål:
Lunch: Egen pyttipanna (potatis och nötfärs) , med svamp och 1 ägg, morot och macka
Mellanmål: 2 bananer
Middag: 1 avokado, skinka, apelsin och en banan

Ha de fint!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med mormor, jag är också lite orolig över de saker du verkar tycka är roliga: stryptag, slå varandra, ja, vad ska detta sluta? :D puss/ din kära syster