tisdag 6 november 2007

Dag 2

Då är Dag 2 avverkad och jag är ganska nöjd över hur dagen utvecklats med träning och kost.

Startade dagen kl 06.30 med att gå en 55 minuters promenad med Myntha (min hund). Som är söt som få :-)
Det är så skönt att gå morgonpromenader jag blir så mycket piggare och frukosten smakar så mycket bättre! :-) Sen känns det bra att Myntha får komma ut på en långpromenad så hon har fått röra på sig så jag inte behöver ha dåligt samvete för att hon får vara ensam ett tag.
Från kl 08.30 till 15.00 la vi i klassen markstensplattor, det var faktiskt riktigt roligt! Finns ju så många olika mönster och stenar man kan lägga så man kan få det väldigt snyggt. Ska absolut ha marksten i min trädgård sen :-) Det som inte var lika roligt var att jag höll på att frysa ihjäl fram till lunch...blåste som bara den och jag hade satt på mig för lite kläder...så när jag sen kom hem igen så fick jag bädda ner mig för att få upp värmen igen, tar tid när man är totalt genomfrusen!
Sen blev det igen en promenad med Myntha nu på 45 min och efter det en vända på gymmet och då tränades det axlar, biceps och triceps...bra pass och få på gymmet..härligt :-)

Så sammanfattning av dagen:

Träning
Gym: axlar, biceps och triceps, 55 min
100 min promenad (gick snabbt så det får räknas som träning annars brukar jag inte räkna med det)

Mat
Frukost: Gröt m.m.
Mellanmål: Mandarin
Lunch: Blomkål + skinkstuvning, morot, 3 fullkornsmackor (2 för mycket)
Mellanmål: Banan + mandarin
Kvällsmål (efter träning): Banan, liten apelsin, liten morot

Blev ingen middag då jag var mätt från lunchen..får äta mindre till lunch sen så jag håller matordningen.

Nähe det här funkar inte..bums i säng så jag är pigg i morgon kl 06.30...hm tveksamt! :-)
Kram kram

Inga kommentarer: