onsdag 14 november 2007

Exkursion inglasade miljöer i Malmö

Kan bara säga en sak om den exkursionen: KALLT!
Har väl bara varit några minusgrader men det är såpass fuktig luft här och blåsigt så det känns kan jag säga. När man sen får vänta ute x antal minuter för att bli insläppta till olika ställen (tittade på växthus och trädgårdsanläggningar inomhus) så blir man snabbt avkyld. Hatar att frysa!
Sista stället vi var på var Bubblan i Västra hamnen där Turning torso ligger, en glasbubbla med exotiska växer i så att pensionärerna ska kunna sitta i lä när det blåser :-)



När jag sen äntligen kom hem så var min lilla hund väldigt sugen på att gå ut, M hade tagit hand om henne under dagen men Myntha SKULLE ut! Usch då var det verkligen inte roligt, frös ju som skjutton till och med då jag var inne...och att sen gå ut då..brrrr. Det var kallt! Men jag sprang mig varm halva promenaden, så underbart skönt att få upp värmen igen :-) Efter min promenix tog jag på mig träningskläderna och körde ett pass på gymmet. En hel del folk var det där...och en till tjej också!! Brukar vara enda tjejen annars. Idag stod rygg, bröst och vader på schemat och det blev ett bra pass, så till nästa gång får jag höja vikterna ett snäpp...ska ju kännas att man tränar :-)

Nu ska jag gå sista kvällsrundan med Myntha (blir en 5 minuters ikväll är så trött).

Träning
Morgonpromenad 40 min (han inte gå min vanliga runda)
Promenad 45 min
Gym: Rygg, bröst och vader 50 min

Kost
Frukost: Gröt
Mellanmål:
Lunch: Thaimat (nudlar, kycklinggryta, friterade räkor = inte nyttigt)
Mellanmål: Banan, mandarin, äpple
Middag: Grönsakssoppa, morot, macka

Då ska jag ut i det kalla igen...men tänk vad skönt det blir sen när jag får komma in och lägga mig i en varm säng :-)

Natti natt!

Inga kommentarer: