söndag 25 november 2007

Hundattack och *Glitterfesten*

Usch, Myntha blev påhoppad av en boxer igår när jag var på Glitterfesten. Smulan som skulle ta ut Myntha under kvällen sa att dom mötte en tant som gick och höll i ett koppel så Smulan fattade att det borde vara någon hund i närheten...och från ingenstans kommer en boxer och hoppar på Myntha. Den var riktigt aggresiv och högg min lilla hund över ryggen men fick som tur var bara tag i pälsen. Smulan lyfte upp Myntha för att få undan henne från den andra hunden som då började hoppa upp mot Myntha för att få tag i henne. Till slut kom boxerns ägare och tog sin hund hon verkade riktigt skärrad..fy fan! Det kunde ha gått riktigt illa om boxern hade fått grepp om Myntha..usch vill inte tänka på det.

Fattar inte hur man som ägare kan ha en sån hund lös, eller att man ens har den kvar! Tycker överlag att många hundägare inte ska ha sina hundar lösa, har man inte den lydnaden på sin hund så att man vet att hunden inte sticker till andra hundar så ska man inte ha den lös. Jag blir så arg på dom som säger "Han är så snäll, han vill bara hälsa". Vadå snäll? Det spelar ingen roll hur snäll en hund än är den ska ändå inte gå fram till andra hundar hur som helst. Tycker det är väldigt oansvarigt som hundägare, hunden som den "snälla" hunden möter kanske inte alls är snäll. Den andra hunden kan också vara rädd och reserverad mot andra hundar och kommer det då en annan hund fram och ska hälsa så kan den rädda hunden känna sig trängd och det mötet kan göra att den reserverade hunden blir ännu mer rädd för andra hundar. Jag hoppas att det här inte ska påverka Myntha alltför mycket och bygga på hennes reservation mot andra hundar. Kommer att få träna henne på att möta hundar som jag vet är snälla och på så sätt bygga upp hennes självförtroende i möten med andra hundar. Det är väldigt viktigt att hon klarar det då jag kommer att tävla mycket med henne och då vara i närheten av många hundar under en tävlingsdag. Det kan mycket väl vara så att hon efter det här kommer att vara rädd för boxrar, som tur är så är det inte en så vanlig ras på och utanför agilityplanen.

Så till *Glitterfesten*...den var riktigt rolig! :-)
Vi fick grekisk mat med sovulaki, vitlökspotatis, grekisksallad..smarrigt värre! :-) Efterrätten var grekiskyoghurt med honung och valnötter.
Det var bordsplacering och mina bordskamrater var trevliga men allt eftersom kvällen gick så satte sig folk lite var dom ville i alla fall. :-)
Efter middagen bar det av till pubben, var väldigt mycket folk där så man fick lite armbågar i sidan..kände inte att jag behövde fler blåmärken så jag gick hem ganska tidigt.
Men kul kväll var det absolut!


Min outfit för kvällen :-) Lagom glittrig!


Såhär såg det ut! Det var över 200 pers på middagen.

Glada gänget: Karin, Louise, Marie, Mia och jag!
Nu ska jag ut med min lilla hund..hon börjar klättra på väggarna snart! Usch känner att jag har ont i halsen..får bara inte bli sjuk nu..:-( Får ta esberitox och hoppas på det bästa!
Hej då!

Inga kommentarer: