fredag 30 november 2007

I´m back

Nu är jag fit for fight igen! :-) Förkylningen är så gott som borta och jag har tränat taekwondo idag. Tanken var ju att jag skulle köra ett lungt pass så jag drar igång träningen lungt nu när jag varit sjuk..men det är ju lättare sagt än gjort! Blev två pass på raken igen på 3h..
.
.
Smart: Näää
Kul: Jajemen :-)
.
.
.
Vikt resultat
Skulle ju börja väga mig på fredagarna istället och nu väger jag 62,5kg. Så jag kan ju glömma att komma ner till 58kg till jul..MEN jag ska komma så nära 60kg som möjligt!

Målet är ju att tappa 0,5kg per vecka, tappar man mer förlorar man ju en del muskelmassa också och DET vill jag ju inte. Men det är bättre att det går lite långsamt och att jag har ändrat på saker i min vardag som jag sen kan hålla i fortsättningen också. Det gör att jag lättare kan hålla mig kvar på den nya vikten utan att riskera att gå upp allt igen. Det är ju meningen att förändringarna ska bli min nya livsstil :-)
Har egentligen inte ändrat på så mycket...tränar något pass mer i veckan, tänker mer på vad jag stoppar i mig (inte för att jag åt särskilt mycket onyttigt innan men det hände) och äter mer regelbundet. Äter var tredje timme och det gör att blodsockret håller sig på en jämn nivå hela tiden utan dom där topparna och dalarna som gör att man kan bli godissugen.
Fungerar alldeles utmärkt och jag har inte varit de minsta sugen på godis eller liknande sen jag började den 5/11! HURRA!

Inga kommentarer: